Doa Seorang Hamba Dunia

Bismillahirrahmanirrahim.
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Aku bermohon ampun kepadaMu ya Allah yang Maha Agung. Tiada Tuhan melainkan Engkau dan hambaMu ini bertaubat ke jalanMu.
Ya Allah, sesungguhnya aku bermohon kepada Mu akan keselamatan dalam agama, kesihatan tubuh, keberkatan dalam rezeki, tambahan ilmu, diterimanya taubat sebelum mati, diberi pengampunan selepas mati, keselamatan dari seksa api neraka dan diampuni ketika dihisab.
Ya Allah, Sesungguhnya Engkau pemberi nikmat sihat dan Engkaulah pemberi musibah sakit ku. Aku bersyukur kepada Mu dengan nikmat sihat aku sebelum ini. Dan sekarang aku bersyukur apa saja dugaan yang Engkau turunkan kepadaku. Sesungguhnya Engkau Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui.
Ya Allah, Engkau adalah Maha Menghidupkan lagi Maha Mematikan dan Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.
Amin.

0 geng blogger komen:

Post a Comment

 

Flickr Photostream

Twitter Updates

Instagram

Meet The Author