Chibi Character & Doodle Monster


In the Name of Allah, Most Gracious & Most Merciful.


Cuti Membosankan? Selepas 5 hari aku berkerja dan mendapat gaji so aku lakukan dan teruskan aktivit menyendiri di rumah dengan menguruskan badan dengan diet dgn cara yang betul dan EXERCISE BERJOGGING WEI ahah...
Otak aku menginginkan cuti aku tanpa borind dan bosan? huh bagaimana? So aku nk buat charcter chibi dan doodle monster. Untuk suka2 dan untuk mempertingkatkan lagi penggunaan softwre Adobe Iilustrator aku? ha? pakai Adobe Illustrator ke doodle tu?
Entah lah! nanti aku research! Tapikan... Softwre Adobe Illustrator tu kan boleh buat macam macam. Kan kan?
So aku nak ambik sample dulu and try buat or dengan kata lainnya is TRACE...
Jika menjadi aku akan buat character chibi or doodle sendiri. 1st thing i should do is sketch character aku and then snap picture (biasalah kita xde scanner kan) pastu bluetooth ke lappy and import terus ke softwre aku. Then TRACE. Buat sampai habis n SIAP ! Nampak senang je aku cakap tp nak buat susah ker? haha
Seperti pengalaman aku membuat 2D ANIMATION dulu (sem3) character yg aku buat, perlu di digitalkan. SO time aku TRACE kat ADOBE ILLUSTRATOR (kami panggil Ai jer) macam2 yang x kene.. huhu sian nye aku time tu. Nak tanye lecturer pon malas. tanye geng sebelah asyik sibuk buat keja and telinga dorg di pekakkan dengan head n ear PHONE ! (dgr lagu la tu) tp aku memahami drg tu....
So, aku cuba punye cuba so dpt lah! Hsil nya x seberapa hebat ! Sbb itu la aku nk improvekan skill pggunaan Ai aku tu. oke nanti kalau aku dh siap buat aku post kat sini keyh! dont worry ! aku x lokek ilmu. Nanti aku upload d FB and kat blog. Kalo korg nk amek pon tak pe pic tu. Peace!!

LOVE YOU MY LOVE MUAH ^_^

0 geng blogger komen:

Post a Comment

 

Flickr Photostream

Twitter Updates

Instagram

Meet The Author