Perasaan

In The Name of God. Most Gracious & Most Merciful.

Salam. Aku is Aku. Tiada siapa yang boleh menjadi aku melainkan kehendak Illahi. Manusia hanya mampu memberikan pendapat. Sama ada Positif atau Negatif mahupun berpihak kepada dua itu. Manusia. Membandingkan diri kita dengan orang lain. Membanding. Boleh tapi jangan keterlaluan. Banding hanya untuk mempelajari sesuatu. Sesuatu yang baik. Manusia. Membuat Persamaan dengan yang lain. Jangan. Aku adalah Aku. Bukan yang lain. Melainkan kehendak Illahi. Mohon menjadi yang baik dan lebih baik. 

Menghargai. Cinta ? Datangnya tanpa duga. Tanpa notification. Hanya rasa. Angau mungkin. Itulah petanda. Cinta.


Cinta datang menguasai perasaan. Perasaan yang tersangat indah. Seribu makna cinta datang dalam satu perasaan. Begitu indah jika dirasai dengan penuh perasaan. Bak kata pepatah " Cinta itu Buta " inilah dinamakan cinta jika ia datang menguasai diri dan membutakan diri. Adakah ia BENAR ? *(jawab kat komen yah)


Harapan. Hidup bercinta tanpa duga. Datang tanpa di undang. Tanpa Notification macam facebook. When i sleep i dream of you, when i wake i think of you, when i sing i sing to you, and when i die I'll die loving you!. Inilah yang selalu dialami. Angau tengah bercinta. Mungkin.
My heart is yours! Keep it forever and never lose it!

Tetapi. Setiap Individu manusia mungkin berbeza. Itulah yang aku cakap. Aku dalah Aku. Bukan Yang lain. Setiap berjuta orang dimuka bumi mempunyai 1001 berlainan latar belakang. Itulah kenyataan. Itulah Hakikat dunia. Tuhan Maha Mengetahui. Dia lah yang menentukan. Kita hanya merancang.
Sebaik sahaja cinta datang tanpa notification.


Setiap Individu Manusia mungkin menginginkan kisah silam yang pahit perit dipadamkan. Bermain difikiran sejak lampau masa. Titik permulaan ingin sekali dimulakan kembali. Kisah silam yang mengotori filem strip yang pertama. kedua. ketiga. dan mungkin yang ke sepuluh. Sekarang perjalanan hidup sedang menuju pertengahan usia. Padamkan kisah dulu dari ingatan. Tetapi munkin tidak berjaya sebab itulah kehidupan kita. Kehidupan yang penuh panca roba. 

It shouldn't matter WHO you love; it should matter HOW you love. As long as you love someone with all your heart, than that's all that truly matters. <3
Everything happens for a reason, although we may not understand it at the time, if you hang in there, all the pieces will eventually fall where they belong =)




0 geng blogger komen:

Post a Comment

 

Flickr Photostream

Twitter Updates

Instagram

Meet The Author